söndag 19 maj 2013

Frosseri hos trädgårdsmästaren

Vallmo, Flitiga Lisa, vita rosor, hängpelargoner, murgröna, gräsfrö, gödsel, planteringsjord, täckbark, verandamatta, trädgårdsplattor m.m.. Tyävrr har jag ingen bild på när jag i lördags försöker ta mig igenom kassan i trädgårdsbutiken. Ensam fyllde jag två stora vagnar som jag inte lyckades bemästra. En och annan kund fick sig en smäll. Lyckades till slut komma fram till min bil och trycka in lasset där bak.
 
På hemvägen körde jag förbi en loppis och köpte några fint slitna gröna drickabackar. Vad ska jag ha dem till? Vet inte,  men färgen gillar jag och de passar bra till bryggarstolarna och bockarna som jag målat med oxidgrön linoljefärg. Bordsskivan har vi också återanvänt. Den var tidigare en del av en jättelik stenmangel som säkerligen stått i vårt hus sedan det byggdes.
Lagom till att M på söndagseftermiddagen kom hem från Göteborg efter att ha spungit varvet, hann jag få ned alla växter i jorden och fröna i backen. Vi avslutade arbetsdagen med att tända eld på skräphögen med gammal bråte från i fjol.
 
Hörs snart igen/Kram Annica
 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar