måndag 6 maj 2013

Tömt på liv och mening

 
Ett hus och ett hem är som en påse, tomt och innehållslöst om man inte fyller det med något.
 
Här har vi plockat ut allt invändigt och tagit rätt på det mesta, men det blev en hel del bråte över som vi inte kan återanvända. Ut skall även allt det här, innan timmermännen kan sätta tänderna i stommen.
 
Tycker synd om huset som strippats in på bara stockarna. Men snart skall det få komma hem till oss på gården Björkan.
 
Varma måndagshälsningar/Annica
 

2 kommentarer:

  1. jag är själv väldigt intresserad av byggnadsvård, har precis flyttat till en funkispärla och de senaste månaderna i min blogg handlar rätt mycket om det! kika gärna in! sedan har jag en kategori som heter "k-spaningar" där jag visar ruinromantik, neonskyltar och annat som går under bloggens ledord "det lite gulnade, dammiga, orörda". välkommen in!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej, vad roligt. Jag ska genast kolla in din blogg.

      Radera