onsdag 8 maj 2013

Uterum på Björkan

Jag har gjort många reportage genom åren, bl.a. till AntikVärlden. Oftast brukar jag inte välja en miljö hemma hos mig själv, men det händer ....
 
... som här t.ex.. Vår gård är perfekt, här finns hur många naturliga uterum som hellst. Synd bara att jag inte hinner arrangera så här vackert till mig själv och min familj. Men en sak har jag lärt mig under de här åren som inredningsskribent och stylist. Hemmen och trädgårdarna som visas upp, är i verkligheten inte så välstämda i form och färg och inte heller så välstädade och välarrangerade som det ser ut. Gäller inte minst våra egna hus och trädgårdar.
 
För att hitta alla de rätta detaljerna till fotograferingen får jag ofta botanisera även i mina egna förråd. Men först börjar jag leta hos antikhandlare och mina samlarvänner. De brukar alltid ställa upp.
 
 Blev det tid över till mig och min duktiga fotograf Per Eriksson från Falun, att ta en kopp kaffe? Nej!
 
 














 
 


Men vi hade en fantastiskt solig, varm och mysig dag. Till och med M:s gamla franska bil och min lilla leksakssamling fick sola sig i glansen.

Trevlig Helg/Annica

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar