söndag 21 april 2013

Helgens loppisskörd

Behöver jag berätta vilken färg som är min  favorit? Klänningen var lite för tajt upptill men 50-talstyget var så vackert att jag inte kunde låta bli, den får jag sy om till en kjol. Och vilka välgjorda skor. Kanske från 60-talet? Vilken form, färg och kvalité!
Enkla plåtsaker kan jag bara inte gå förbi. Vad ska jag ha dem till? Inte en aning. Kanske ytterligare lite rassel att plantera blommor i.
Kaka söker maka. Prunuskoppen hade jag tidigare. Fatet fyndade jag igår, på årets höjdpunkt i Hedemora, den stora antik- och loppismarknaden. Stolen hade en partner, medans pottan väntar på att få sällskap av ett tvättfat med kanna.
 
Plast gillar jag egentligen inte, men.... Först hittade jag salt- och pepparströarna som fick mig att tänkta på min farmor och farfar, deras 40-talshus, den goda hallonsaften, gungandet i hammocken osv.  På en annan loppis,  stod kannan och ropade efter mig. Skinn gillar jag, de här svarta fårskinnet kommer jag att sy kuddar av, eller hårdekorationer eller .......
 
En skön avslutning på helgen önskar jag er/Kram Annica

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar