söndag 4 augusti 2013

"Döstäda"

Inredningsgurun och TV4-profilen Ernst berättade en gång att han börjat "döstäda". Detta för att få utrymme till nya tankar och eventuellt  lite nya prylar. Det där har jag grunnat på ett bra tag och nu har jag landat i samma beslut.

 Idag åkte den röda jugendgruppen i nedre hallen ut. Den har känts för stor och otymplig på sin plats i några år nu. Så charmig mot den gröna väggpanelen att det var svårt att sälja den, men nu pryder den ett nytt hem i Svärdsjö.

Svårare var det med mina egna barnklänningar från 60-talet.

För att inte tala om mina dockor, hade glömt bort hur söta och glade de var.
Nej, jag fixar inte att slänga dem just nu. De åkte ner i källarförrådet igen. 

Hugger tag i böckerna i bokhyllan istället. Målsättningen är att hälften skall bort. Återstår att se huruvida jag lyckas eller ej.

Kram från Städtanten / Annica


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar