söndag 7 juli 2013

Pausa & Pusta


Vi har pausat lusthusbygget för att bara vara. I väntan på att få energi till att bl.a. fixa innertaket, lister osv.  har vi valt att flytta in och njuta.

M:s egenhändigt tillverkade järnkrona kunde jag inte låta bli att piffa till med några pärlhalsband och glasprismor.

Men i övrigt har jag fått lägga band på mig så mycket jag bara kunnat. Min man blev nämligen inte så glad när han för några veckor sedan kom hem från jobbet och upptäckte att jag (som vanligt) frossat i färger, former, växter o.s.v..
 - Vi kom ju överens om att skapa ett luftigt och avskalat rum, suckade han.

Bara ett par små stilleben och några basmöbler, fick vara kvar.

Och jag är tvungen att erkänna, min man hade rätt. Det blev mycket vackrare och mer harmoniskt med färre arrangemang, hur stylade, de som snabbt åkte ut igen, än var.  

Ha en skön avslutning på veckan / Annica

2 kommentarer:

  1. Jag håller mer din man den sista bilden får mig att smälta. Jag gillar både färg och det avskalade och får hela tiden försöka påminna mig om att nu ska här finnas luftnochljus.
    Njut på...tiden nog blir det dags för lister och innetak.

    SvaraRadera
  2. Tack för värmande ord. Visst kan det vara svårt att sätta stopp när man älskar att inreda och fixa.

    SvaraRadera