onsdag 27 mars 2013

Kärleken är besvarad

Dags att avslöja mina planer för mannen. Gör en god kycklinggryta till middag och köper hem en flaska extra fint vin till denna vanliga, men för mig extremt pirriga, vintergrå torsdagkväll. Han anar ännu ingenting och jag sitter tyst. Orden vill inte riktigt komma till mig. En blick och jag vet att det är kört.
 
Tar till slut mod till mig och sträcker fram datorn och visar annonsen.
 - Bäst jag följer med och tittar innan du hunnit driva igenom det här, suckar den rutinerade mannen.
 
- Du har dragit med mig på en väldig massa tok genom åren, men det här tar nog fan priset, stammar han fram innan han ens hunnit kliva ur bilen på gården i Krylbo.
 Genomruttet, du ser ju själv, inte en timmerstock är hel. Motvilligt går han in i stugan och det dröjer en bra stund innan han kommer ut och utbrister: - Ok vi lägger ett bud.

Lyckan är obeskrivlig. Tänk att det finns en person till i det här landet som kan se skönheten och potentialen i en timmerstomme som naturen är på god väg att ta tillbaka. Och honom råkar jag vara gift med. 

Han plockar snabbt fram kofoten. Men stopp nu .......
först måste vi lära oss mer, läsa på och fråga runt? Vi måste väl börja inomhus?

Ja, så var nedplockningen påbörjad och frågetecknen kom att hopa sig under hela vårvintern, sommaren och början av hösten.

 

Kram Annica

 
 

PS. M hälsar också DS.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar